האם מותר לאכול בלילה?

רובכם בוודאי שמעתם את המיתוס על כך שלאכול בלילה זה משמין. ובכן, הקביעה הזאת איננה מדויקת. למעשה, מחקר שבוצע בשנת 2015 קבע כי אין קשר בין אכילה בשעות הלילה לבין השמנה (אלא אם כן מדובר בהפרעה שמתבטאת באכילת כמויות גדולות מאוד בלילה, אך אכילה נורמלית לא נמצאה כגורמת ישירה להשמנה).

השמנה היא תוצאה של היחס בין הקלוריות שנצרכו ביום מסוים לבין הקלוריות שנשרפו באותו היום. למשל, ספורטאי אולימפי אשר ביצע אימונים בכל היום, ובלילה אכל ארוחה גדולה – לא ישמין עקב כך. לכן קודם כל יש לציין כי אכילה בלילה איננה משמינה, אך היא גם פחות טובה לכם.

מה אוכלים בלילה?

האוכל אותו אתם אוכלים, ביום או בלילה, הוא זה שבסופו של דבר עלול לגרום להשמנה. לכן אם כבר אוכלים בשעת לילה מאוחרת יש לאכול מאכלים בריאים וקלים ולא ג'אנק פוד, מאכלים עתירי שומן או ממתקים.

הבעיה בשעות הלילה היא שלרבים אין כוח להכין בשעות הללו ארוחה בריאה ומזינה ולכן הם ניזונים מאוכל תעשייתי ומעובד, שהוא הגורם העיקרי להשמנה. חשיבות התכנון של הארוחות אם אתם רוצים לרדת במשקל באופן הטוב ביותר ולשמור על אורח חיים בריא ועל תזונה נכונה, חשוב מאוד שתקפידו על תפריט מסודר ועל ארוחות בשעות קבועות.

העובדה שאתם אוכלים בשעות מסודרות מאפשרת לכם לעקוב כראוי אחרי מה שאתם מכניסים אל הפה, וכך תמנע מכם בכלל להגיע למצב בו אתם רעבים או רוצים לאכול בשעת לילה מאוחרת. השיטה שלנו דוגלת בין היתר בשעות קבועות לארוחות, על פי שגרת יומכם ובהתאם ללוח הזמנים הנוח לכם, כך שתוכלו לשמור על שגרה של תזונה נכונה.

סגירת תפריט